Nak Buat Umai Udang Balik Karang Lah :D



Tadikan uols, tgh google search something. Tetiba Zie ternampak this one food yg teramat sgtttt lah heaven (for me la of coz). Pe lagi..terus lah menyibuk nak mkn bagai...hahahaha.

That food yg dimaksudkan adalah ini...










**Pic credited to I Am The Witch**



Umai udangggg! Ceaaa....padahal kat tajuk dh terang² gtaw...hahaha. Jap jap...nk memorize check ingrediants dlm peti sejuk jap. Limau kasturi, checked...hado :) Bawang besar, checked...hado :)

...udang pun, checked...hado! Yayyy...leh buat umai udang petang karang :D Psstt...tahu diri tu resdung, still gak ada hati nk nelan udang ek...hahaha :D










Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
Blog Sukma : Sand and Foam
-->> Click SINI utk
view her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-->> Here! utk lihat pakej ::





Redbloodsnow Copyright©

21 comments:

Izzatul Azma said...

sedapnya umaiiii!! teringin dh haku. ok xpe, umai udang aku bleh buat. tp aku dh lupa cara ko buat umai obor2 dlu cane. sila refreshkan cara2 menggaul dia yang!

Redbloodsnow said...

SWEETHONEY
-->> psssttt yg,cara² mengaul umai obor² sama je dgn cara² gaul udang tu. ingrediants dia pun sama.

tp masalahnya..kat sane ade ke jual obor² yg dh di rendam dgn air garam? hehehe

Invisible Me said...

hehe.
kita tak makan udang.
nanti bibir jadi tebal lg seksi dr bibir angelina jolie.
hehe.

Mr feckry said...

baru gua tau umai tu kerabu

attyfir said...

sedapnya umai udang..buat lebih skit zie..nanti kty terbang ke sana .

e F a said...

kmk maok juak kakzie..

Anonymous said...

umai ni makan femes urg sarawak ke zie?

Zura Tahir said...

sama ke ngan kerabu...

ardinihumaira said...

ko nak kena babap. kat umah aku tade udang. uwaaa aku nak gak

Redbloodsnow said...

ZURA
--> a'ah sama kot if bhn² dia sama..hehehe. maybe kat sarawak di panggil umai :)

storyfromme said...

nampak macam sedap je.

monalea said...

nyamannya zie

nur anis said...

kenapa x pernah tau pun umai ni..tengok macam sedap je.. lagi-lagi udang...^_^

Azueriena said...

pernah try umai nie....kalau udang sedap kott ehhhh.....masam2 manis...

Unknown said...

ala apa tu..nk !!!

Izzatul Azma said...

eee ko ni! mst tak baca bebetul komen aku :P

sbbkan xde obor2 kat sni, maka umai udang je la dpt aku buat. hahaha :P

ko xyah nk eksyen2 angkat2 kening (ni main tuduh je) kt sana ada obor2 sni takde ekk.. hahahahahhaa. kang tayang butterscotch krg. eh. tibe2 je kan. hahaha :P

aku teringin nk umai obor2 lg la sebenarnya. sobsss. nak2 lg yg ko buat :D

zaza ismail said...

nampak sodap jer.umai ni mcm kerabu ke kak zie??

Bee said...

sedap nyer bagi lah resepi penuh

AmirFX said...

Kmk suka gik ngn obor2.. Sebab lembut gik nak gigitnya... haha...

Unknown said...

aku pun, dah taw alergic seafood bagai.
tetap ni mknn favvy aku..
smpai reza ckp,
mcm mna laaa mo gmuk,
kuat mkn pedas! haha

Unknown said...

sedap jgk nmpak...
tp x penah mkn kot..