Sudah Hampir Berusia 27 Tahun Zie, Tapi BELUM Pernah Makan Ini :(


**Pic credited to AhBekYeap**


Nasi Kerabu lah yg zie belum pernah makan. Sadis giler weh. Sepanjang umur dok tgkkkkk je pic² di blog bloggers lagi sambil gulppp gulpp telan lior. Rasanya kat Kuching ada gak jual nasi ni. cuma Zie tak tahu kedai makan mane yg saljikan menu nih.

So kuching bloggers/readers... helppp helppp. Mengidam aku kau! Huhu :P




P/S:
-->> HAHAHA. Nk gelak besar jap.
Td kan uols, Zie jd org tua tak sedar
diri taw. Pasalnya TERTAIP kat tajuk
tuh umur 17. Miahahaha. Nasib baik
Izza gtaw typo. Kalau tak..merasa lah uols
kekeliruan dgn usia Zie..kahkahkah :D









Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
Blog Sukma : Sand and Foam
-->> Click SINI utk
view her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-->> Here! utk lihat pakej ::





Redbloodsnow Copyright©

43 comments:

ztie said...

nasik kerabu kat arif hotel ya nyaman. boleh pileh daging, ayam or ikan. mun sik kat kubah ria. kedey nomo 14 mun x clap. sama juak nok dr arif hotel ya.

orenseed said...

salam kak zie . im ur silent reader . study di unimas . nasi kerabu ada di kota samarahn , warung 2000 . rm4.50 . sedap :)

Taufiq Tiramisu said...

makanan terengganu yang sangat best..btol kak..rugi kalau tak pernah makan..sebab sedap sangat..sumpah sedap.. ;)

saya_arief said...

sedap woo nasi kerabu nii.
:D

Mimie Kamisah Wahed said...

belakang arif hotel nyaman juak aie..
kat kets kitchen pun ada juak..
nyaman aie nasik kerabu.. lebih2 gik mun orang kelantan molah.. adeh2.. nyems2..

Izzatul Azma said...

17 ke 27 sayang? :P

nanonano said...

meh la skali turun kuantan,
sni bykkkkk je sbb ns kerabu mmg mknn tradisi org pantai timur :)

Redbloodsnow said...

SWEETHONEY
--> ehhh! miahahahahaha. camne ntah tertaip 17. nampak nah tak sedar diri perasan muda kan aku nih...wakakakakaka

attyfir said...

itulah kty pun pelik gak zie..kalau 17 tahun tak rasa..kalau umur zie skrg 26..tolak 17 tahun mknanya penah makan..

confuse tau hahahahaha

tp bila tgk balik nasi tuh..nanges..huuhhuhuhu

Bardboo said...

sy plak masa kat matriks baru first time makan..mmg sedap! zie kena cari n cuba tau

Myra Jay said...

Nasik kerabu memang sedap.. terangkat beb..heheee

Unknown said...

Hi...kalau zie nk mkn nasi kerabu datanglah sini...sbb saya dh jemu hari2 mkn

Fairus Bin Mamat said...

SAYA DAH 30 TAHUN.. TAK PERNAH MAKAN JUGAK..

Anonymous said...

sudah 3 tahu saya diterengganu..sik menat pun makan nasik kerabu.. sekali dua jak pernah telan. Lasty sik dapat telan dan mengalah..;)

Invisible Me said...

rasa mcm ta penah mkn ja..
aduh2.. mcm benda lg yg tak penah merasa ni..

Zura Tahir said...

nasi kerabu mmg sedap...akak perasan jugak zie tertaip 17 thn..mamailah tue...

Mr feckry said...

jap lu, tua setahun dari gua?

Redbloodsnow said...

HEEDAYAH
-->> waaaaaa jauhhhh lah sgt kat kota samarahan tuh yunk..hehe. btw, hi hoi my silent reader tsyg..hehe


Redbloodsnow said...

MR. FECKRY
-->> Means ko 26 ea tahun ni? Klo 26, a'ah aku tua setahu dr ko. haaa cpt panggil aku KAKAK...wakakakakakaka

:D

NADIA RAJAMI said...

mek salu beli tym bazaar ramadan.. hehe..

Izzatul Azma said...

HOIH! Marah lah niii.. tadi dah naik dah nama aku kt pengomen tegar tuuu.. sapa tendang aku ke bawah nii.. weiyda la ni ekk.. cisss

eh, lari topik lak. xpe kan, sapa suh ko x sediakan ruang tuk aku membebel2 :P

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

ehsss..ko nak rasa yg paling besh?? mohh kiter ke kota bahru aka kelantan nak?? sana mmg terbaikkk!!

xper2 nanti aku pi sana aku snap pic manyak2 aku hidangkan utk ko lam blog keh...hehee...



Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Bee said...

lah zie kita sama umur erk ? ceh bee ni punya lah duk ber akak2 dgn zie haaa..tk der ke jual nasi kerabu tu ? mai kl lah makan.. :)

nasi kerabu bee lanje , tiket eroplen zie bayar sendiri kih2

ayuorked said...

betul u blum penah mkn?? jum i bwkkan.. ahaha.. sedap u,, yg biru ok lg dri pputeh.. :)

Redbloodsnow said...

PUAN BEE
-->> haha. yeke weols sama age. tu la ko bee. dok berakak². kan dahhh zie pun turut panggil akak.

haaa now since weols seumur. jom beraku ko. baru ala² geng bertepuk bertampar gitu..hahaha :P

s.y.a.r.q said...

ololololo..cian kak zie..org kat cini boleh dikatakan setiap minggu makan nasi kerabu,lagi2 kalau makan dengan ayam bakar.nyum2

mrs kayrul said...

nampak sedapnyer...menjejeh air liur aku nie...hehehhe

eLLy said...

huahauhau nak perasan sweet 17 ye ;)

esok jng taip 72 pulak ye ;D

asha said...

zie, kat bimmers pon nyaman zie.pegi try sia ktk,embak dillah.:)

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Wah...nasi kaler biru ne...i like....huhu...nasi kerabu......nyam2...sebaik dah mkn t/hari...kalau x ngiau2 la nak nasi bilu ne...ooo

Unknown said...

haha..
xpe,sekali sekala pasan muda ape slhnye..

syu jrg mkn nasi kerabu..
bleh thn sedap la jgk..
jgn lupa try tau kak zie..~

CikNiza said...

hahahha..sy bruuuuuuuu jek pas mkn nasi kerabu ni..hehehe

Bee said...

kan kalo aku ko ni rasa jauh dimata rapat di tgn , sebab tu leh aku ko kan hahaha...nape aku rasa muda ? jeng jeng

Cik KemBhoJha said...

tepi ariff hotel...
sia terbaik pun nasi kerabu.
good luck..

since u like pedas.. mintak the chili ya.. extra.. mun ktk tapau.. lagik extra.. berbaloi2.. hehehhe...

DYL said...

waaa.. nk kne g cri nasi kerabu ni.. ihiks~ klu buka kedai kat sne mesti laku nih~ iihihi

e F a said...

shoh kakzie, teringin mek makan nasi kerabu dah tok, dolok ms uitm kmk salu makan.

lauk solok lada, mun sik paru grg... nyaman kakzie aie....nyum2... d kch ssh carik nok nyaman...

Unknown said...

aku pn smpat terbca yang 17 tu zie..
haha..
xpa ah, perasan muda jap..

aku dulu merasa bnda alah ni masa study dekat kedah nun... kalo d sabah ni adalahjuga,
kalo cikgu2 yg asal klate tu masak,
bawa utk kami..
hihi

Anonymous said...

Sy pun suka dengan nasik kerabu nie...sedap! walaupun bukan org kelantan, tp layan jer...hehehe

ardinihumaira said...

ko datang umah aku! nasik kerabu pergh sedap RM1.50 sebungkus siap daging bakar lagi. nak taruk ikan celup tepong pon orait. sedap taw yunkkk feveret aku :D

Nini Mohd said...

pehhh~~
nasik kerabu memang sedap lah. tapi susah nak jumpa yang betul2 sedap.
kalo balik terengganu, confirm akan cari nasik kerabu. baru dapat makan yang original nasik kerabu terengganu. ;)

AmirFX said...

KMk pun lom pernah juak makan nasik kerabu kat kuching tok... Mun ada nemu kelak sound jak...

Areyoudys said...

as salam..
aisehman~
terlepas.akibat workholic samapi ter-miss nak tengok typo tu~
haha~
oh..kalau kat kucing tak tau.tempat lain tau la.
ish.teringat kat D_la nasi kerabu.
hoho~

=)

ismimaizura said...

cba la cr insyaallah ada kot..zmn skrg nk mkn apa petik jari je..x mcm zmn dlu..nk mkn apa2 kna bikin sndiri..x cye tnye mak zie..hehe