Adakah Org Beli Policy Insurance Melalui On Phone Jer??? Hemprhhh...



Hehe...since gamba sekadar hiasan, kena censoredkan muka awek cun tu utk entry ini. Kang ada plak si lurus bendul ingat dia yg being si penipu tu...hikss ^_- Begini citer dia...adalah sorg girl.

...gimme a call regarding policy insurance yg cover semua package yg only cost RM37.20 SAHAJA. Policy insurance ni bernilai 750K katanya, Iyo ler tu.


Gadis Penipu: Selamat pagi Cik Hazizah. Saya dari Maybank...bla bla
(introduction yg sgt pjg lebar) Cik terpilih dalam senarai
short-listed pelanggan maybank utk menerima package insurance
policy bla bla bla (apa ntah nama insurance tu...lupa :D)

Zie: aaa..aaa ye. ye (layankan aje)

Gadis Penipu: Insurance ni kan cik Hazizah, bla bla bla bla.
(dia explainkan secara details)

Zie: (hampir TERPEDAYA) ...eh yeke. Cover suma ek? kira cam
full package of insurance ea. Bayar RM37.20 je sebulan????
Boleh boleh ... (adeh! ALMOST TERPEDAYA)

Gadis Penipu: Ye Cik. Rugi if Cik tak aktifkan. Nanti saya
akan hantar insurance policy utk Cik baca selanjutnya. Tp
sebelum itu, pembayaran tersebut di buat melalui ape ek Cik?
Credit Card or debit akaun? Saya rasa bagus lg debit akaun.
jd cik tak perlu uruskan proses pembayaran.

Zie: Err...terus di debitkan ke skrg? tak perlu tggu saya
recieved insurance policy utk saya baca ke?

Gadis Penipu: Ye cik,kena potong skrg. baru boleh hantar
insurance policy...bla bla bla (explain lg)

Zie: Errr...kalau mcm tu, takpe la. Say tak jadi la.

Gadis: Eh...cik tak perlu bagi saya password cik. Cuma
bagi saya number akaun cik je. Jd cik x perlu takut selagi
cik tak bagi password. Just number akaun je.

Zie: Sorry lah ea. Takpe la kalau mcm tu. Saya tak berminat

Seriously uols....HAMPIRRRRRRRRRRR terpedaya koooo akuuuuuu :D Zie tak tahu lah whether betul ke tak. Tp tak kannnnnn lah beli insurance policy TANPA perlu talk face to face. Tak kannnnn lah melalui phone je purchase insurance yg amountnya super mahal.

...common lah. W/pun hampir terpedaya. But when she asked for my account number...tetiba akal cerdik menyedarkan zie dr kata² manis perempuan tu. Entahlah, tanya gak td dgn colleage zie.

Dia ckp mmg comfirm kes penipuan tu. Fuhhh...nasib baik tak jd mangsa :D



P/s:
Tak sangka i ALMOST
fall for it. Adeh! :(







Blog Pilihan Entry Ini
::::::::::::
Tilla Putree Sejinjang Blog
-- Click SINI utk
view her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
---- Here! utk lihat pakej ::





Redbloodsnow Copyright©

24 comments:

Aeen said...

ain pn penah jugak la zie amek insurance thru fon jer...time tu publc bank la call..dy kate name shortlisted utk insurance..then dy brief la detail sume...pas 2 dy kata akn potong mlalui akaun kite..then pas 2 ain stuju je lah...mmg dy ade send policy tu kat kite..tp duit kite dy dah tolak dlu...cek kat on9 banking mmg dy ade tolak..ok la..so ain pcye lah bank yg tolak.one day tu..time nak kuakan duit dlm bank..xleh kua lak..sbb wet dlm tu x ckup..ain cek balance y x ckup...mmg la kat akaun ain xbrpe byk duit time tu..cek again kat on9 banking..rupenye dy tolak lagi wet kite utk 2bln byaran insurance..pas 2 tolak ade fee ape nth lagi...uh..tensen giler...terus ain call nk terminate insurance tu..anta letter semua la..one month lps tu..bank anta cek..dy refund balik duit kite...so until now..ain xnk buy insurance by fon..sbb sesuka ati dorang je nak tolak duit kite without inform ape2...huh..so zie..better xyh amek insurance mcm 2...memang la murah...tp selagi ade wet kite dlm akaun tu..slagi 2 dy nk potong..kalo dis month duit dlm akau 2 xcukup..next month..dy akn potong double terus..huh..parah2...

nurulhuda said...

jangan lah percaya sangat.. dulu RHB bank, sampai satu Opis nurul terpedaya.. surat policy tak pernah hantar, tiap2 bulan tolak gaji.. nasib baik tersedar bila satu hari budak opis check statment potongan terlampau banyak, sampaikan ganda.. hati2 laa

Zie Madini said...

AEEN
-->> oooo kiranya mmg betul la ni ek. tak tipu ea. zie cuak wooo if berkait rasa dgn mintak number akaun n deduction terus dr akaun if thro phone je.

coz je ya...karang nyesal tak sudah if semua duit gone. tu yg terus...errr, thats ok :D

Zie Madini said...

NURULHUDA
-->> Fuhh...nasib zie tak ambik. hehehe. kalau tidak, buat susah je in the future kan :D

Fadzillah Kamarudin said...

lagi 1 kes yang nak improve policy kita...
akak kata nak check ngan hubby...
hubby yang belikan insurans smua...
tup2 bila nak abis tu dia mintak no credit card...
omak...
akak kata nak check dulu...
bukan bagi approval kata boleh deduct...
haiseh...

*kebanyakkan yang tepon ni memang pompuan...*

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Waaaaaaaaaa mcm2 la polisi sekarang ni zie ..hairan kmk ..cdak ya berlombak2 mau cari pelanggan sape c tau cara etika sebenar melayan pelangan hrmmm

lieynanilaz said...

baru2 ni pun saya ada membeli insurans melalui phonecall jerk...potong melalui akaun bank dan dari syarikat insurans itu sendiri...saya akan perhatikan gak...kalau nasib saya pun sama macam Aeen....terus akan stop itu insurans..hoho.

zazahashim said...

klau nak kite sndiri je carik..lagi puas hati yunk..

☆Lady Zahraa☆ said...

erm,mek pun pnah juak d called camtok but then lom sempat gik that person gimme explanation mek padah.."saya taknak buang masa awak, saya tak berminat dgn apa yg awak nak terangkan..so juz find another customer..thanks anyway.." Hahaha.. reason? coz kmk dah ada insurance, wat for nak molah bnyk2 gilak insurance..one is enough la for me. Hehehehe....

lina said...

zie, i have experience ngan policy ni. mmg maybank tu sendiri punya keje.

masa tu sbb melalui phone je so ntah mcm mana teraccept. actually i nak ckp nnti i fikir balik.

then bukak m2u tgk dh deduct that amount. Esok call untuk terminate. After 3/7 hari dapat balik duit.

keji la buat mcm tu. Bank sendiri guna maklumat kita untuk keuntungan sendiri.

lina said...

zie, i have experience ngan policy ni. mmg maybank tu sendiri punya keje.

masa tu sbb melalui phone je so ntah mcm mana teraccept. actually i nak ckp nnti i fikir balik.

then bukak m2u tgk dh deduct that amount. Esok call untuk terminate. After 3/7 hari dapat balik duit.

keji la buat mcm tu. Bank sendiri guna maklumat kita untuk keuntungan sendiri.

Izza - Jiejah said...

mujur zie tersedar b4 bg no akaun..since dah terrrbagi no akaun maka get ready laaaa sbb akan ada acara potong sana sini huhuhu

Cikrosecute said...

Cik hubby pun pernah jugak orang bank tel...tapi dia cakap tak nak...

Mimie Kamisah Wahed said...

cara orang nak cepat kayalah ya..
tapi duit sik berkat sebab nipu orang..

NY said...

saya pon pernah dapat phone call dari cimb katanya.jual insurans untuk cimb-maxis link..nasib tak terkena..hampir2 juga nk terpedaya...
fuhhhh

Aeen said...

mmg betul ade zie...tp..bab suruh bg no akaun tu xbetul la..sebab dia dari bank kan..suppose dy tau no akaun kite..mase ain tu..dy just konpemkan alamat,nama n ic name jer...akaun no ain xbg pun..

dilakochan said...

Eyhhh!! Kite ade amik insurance ni zie!!!
Premium RM37.20 per month!
Mmg dia ada call. Tp kita double confirm dgn pihak maybank Onthepot!

Nasib lah betul. And dh dpt insurance policy dia dh.

Tapi mcm kita dia xde plak mintak no acc ke ape.. Dia mmg terangkan faedah policy je.

Klw mtk no acc, mmg ade something fishy kt situ lah..

Myra Jay said...

Risaunya, seb bek terselamat kan Yank..

Myra takut gak cenggini sebab me tergolong macam Zie gak - 'mudah terpedaya' :)

Emylin_Izlin said...

Hhuhuhu...maybank ada data base sendiri...for what reason nak asking account number again??? For general insurance, that's true boleh beli by phone only..but my advice, if u interested utk amik insurance, better pergi sendiri la..sebab takut terkena tipu ke kan..tapi yg penting, jgn sesekali bg 4 nombor terakhir debit card (mybank)yang kat belakang tuh..hati2...

zal88 said...

fuh..nasib baik cepat tersedar kn..=)

eVa said...

yohh.. bait3 eyh.. mek pande gelik ndah nya mujok mena mtk acc ktk.. bahya bahya..

MiSS iZZati said...

dah pernah kena..tapi bila dengar kena potong duit dalam akaun ..terus tak jadi..adoi!

AmirFX said...

Bahaya ehhsss...

mrs kayrul said...

kayrul plak selalu jer orang call offer policy insurance..sebelum nie terkena ngan RHB Bank. Sebab dengar murah dan macam2 benefit so terpedaya la...dah 3-4 bulan kayrul bank in duit baru dia bagi policy tue. sekali bila dah baca policy tue tak sama langsung ngan apa yang dia janjikan..terus stop bank in duit. dia antar surat pun malas nak layan


baru2 nie ada gak lagi policy insurance yang call. bengang sangat, kayrul cakap saya dah ada 3 4 policy insurance dan saya dah tak minta nak tambah lagi...senang, tak payah dia nak membebel panjang..hehhehe