Gambar Kelas 6 Cerdik + Tawaran Masuk Mahad Tahfiz


Sesi bergambar bersama Cikgu² di Kelas 6 Cerdik. Cari, mana satu Mikail. Hehehe. Syukur Alhamdulillah...selama 3 tahun, tamatlah sudah sesi pembelajaran Mikail di Tadika Tahfiz. From 0 to Hero anak emak dah. Dari buta huruf, jadi cerdik pandai dah dia.

Berkat kegigihan cikgu² dia memberi didikan dan tunjuk ajar. Bukan senang okay nak mengajar budak² di tadika. Umur 4-6 tahun, umur ni ler budak² tu jenis kuat main & "tak masuk saman"...hahaha.





Alahaiii....sopan je anak emak ni senyum. Sejuk hati tau tengok muka Mikail ni. Penyejuk hati emak dan bapak ♥




Sebelum cuti sekolah bermula, pada 2.11.18.... Zie terima panggilan dari Mahad Tahfiz. Mengucapkan tahniah diatas kejayaan Mikail di terima masuk untuk sesi pembelajaran Tahun 2019 bagi Darjah 1 dengan kelulusan cemerlang! Alhamdulillah.... Boleh refer di entry ini --> Ujian Saringan Ma'had Tahfiz Tun Abdul-Rahman Ya'kub (MATTARY)

Zie dan husband tak push Mikail. If dapat, dapat. If tak dapat, sekolah di sekolah kerajaan yg biasa je. Tak perlu masuk sekolah private ni if dia tak dapat. Tapi bila anak lulus dengan cemerlang; dalam 200 plus anak² yg menduduki Ujian Saringan, hanya 50 orang je yg akan terpilih masuk, nak nak lagi anak ko dia antara Top 3... mak bapak mana yang tak bangga.

The best among the best. Alhamdulillah. Semoga Mikail terus kekalkan prestasi cemerlang dalam pelajaran walaupun hakikatnya, Mikail ni jenis yg kuat main. Zie doakan agar dia sentiasa cemerlang untuk ilmu dunia dan akhirat dan sentiasa berjaya dalam kehidupan dia akan datang. InshaAllah....


1 comment:

ietams said...

mikail ada gaya mcm ustaz