Showing posts with label Kereta Rosak. Show all posts
Showing posts with label Kereta Rosak. Show all posts

Air-Cond Kereta Buat Hal Pulak


Huhuhu....one after another rosak. Haishhhh. Adat bila kereta sudah berusia 7 tahun lebih. Kali ni, air-cond kereta datang gila. Bila on, dia sewel...tak on. Bila di off, haaaa dia ON. Ko ghase? Cam nak hempuk je punat ON/OFF air-cond tu taw. So zie gtaw husband, if ada masa... bawa bengkel tengok. Perlu servicing je ke or benda alah dalam air-cond tu rosak.

Tapi husband offer utk check sendiri. Pandai dia katanya. Best part jadi lelaki....wajib tahu part elektronik ni kan. Kalau zie...sorry, i tak reti. I ambil ERT masa kat sekolah dulu. Haha.




Katanya benda alah ni kotor. Errr... tak tahu nama apa benda alah ni, malas gak nak google. Panggil je lah benda alah. Janji uols paham if tengok gambar. HAHA.So husband try bersihkan je la. Kot kot gara² kuman² tu yg buatkan sel sel elektronik tak berhubung ...khannnn. hihi





Eyyeeewww! Kotornya. No wonder air-cond datang sewel. Huhu. Husband kata try dulu 2-3 hari ni. Tengok ada lagi tak air-cond on/off dengan sendirinya. If still, baru bawa ke bengkel. So far dah seminggu dah after husband bersihkan tu, takde masalah dah. Normal. Betulah tu kot, kuman² melekat di benda alah tu yg buat dia gila²

Fuhhh....jimat gak ratus². Kalaulah di kedai, sure punya itu ini dorang kata tak elok n mintak tuka. Confirm! hu hu hu



Ingatkan Pancit, Rupanya Tayar Pecah :(




Hehe...terpaksa harapkan colleague pi tukar my spare tayar...hehe :P Lepas tue pepaham ler bahasa sikit utk "hulur hulur" bai...huhu. Pada pagi Isnin lepas...time nk gi kerja (nasib tak jauh lagi nak sampai opis)...gara² menggelakkan sebuah kereta yg driver nya super bodoh dan menyusahkan...

...terpaksa lah zie emergency elak but then in the end, bad luck...terlanggar bonggol besi di tgh jalan :( 






Memula ingatkan tayar pancit...kalau pancit, tak besa sgt cost nak repair. Main ringgit ringgit je. Tp once dah di check...haduiiiii makkk, pecah rupanyaaaaa :( argghhhh!!! Dahlah tayar zie jenis tayar nipis... awal je lah budget RM300 utk beli tayar baru.

...uuuwaaaa!!! Sudahlah time "tengah bulan": ni. haduiii kopakkk...kopak :(














Blog Pilihan Entry Ini :) 
:::::: ::::::
TOP LEADER CIRCLE
-- Click SINI utk view website :)


:: (nak being featured in this section?
 Jadilah salah seorg drdp pengiklan zie :) 
Click ----> Here! utk lihat pakej ::

Nasib Baik Hubby Ada ^_^






Zie sentiasaaaaaaa bernasib baik taw uols. Tapi tidak akan setiap kali akan bernasib baik lah. But now sudah 2x bernasib baik bila kereta kesayangan "sakit" :( Kenapa kata bernasib baik??? Sebab...kereta "sakit" time hubby ada di Kuching ^_^ Hehe.

...Sejujurnya zie katakan, zie ni jenis pemandu perempuan yang hanya tahu drive dan isi minyak je. Other than that...hehe, wa bay cai wooo. Kahkahkah. Buat pemandu perempuan yg reti pam tayar dan tukar tayar kereta....I SOLUTE U! 

Pape pun, thanks hubby tercinta.









Blog Pilihan Entry Ini :) 
:::::: ::::::
Blog Ardini Humaira
-- Click SINI utk view her blog :)

:: (nak being featured in this section?
 Jadilah salah seorg drdp pengiklan zie :) 
Click ----> Here! utk lihat pakej ::






Zie MadinCopyright©

"Nyawa" Baru Buat Kereta Kesayangan Ku




Semalam kan zie ada publish entry tentang keta zie tak boleh start (click SINI utk baca), betul lah apa yg hubby kata..battery problem. So inilah nyawa baru kereta kesayangan zie tue :)

...hubby belikan bateri kering brand Yokohama. Bgs brand ni katanya. Zie mana mana je lah. Janji tahan lama

Pape pun...thanks syg! Zie ni hanya tahu drivd je. Huhu










Blog Pilihan Entry Ini :) 
::::::::::::
Blog WAWA
-- Click SINI utk view her blog :)

:: (nak being featured in this section? 
Jadilah salah seorg drdp pengiklan zie :) 
Click ----> Here! utk lihat pakej ::








Zie MadinCopyright©

Ini Lah Adat Berkereta...



Bila berkereta or bertransport sendiri...ginie lerr jawapnya. Itu ini kereta/motor kau mintak duit. Luckily utk minie, hanya lampu besar n kecik aje yg rosak. Bukan cam aritu...

...almost 1K duit terbang bile lining clutch rosak...cian weh.





Nih ler bulb yg rosak tu. Dua benda alah ni aje dh melayang RM30 something kot kalau tak silap Zie. Bg Zie yg super kedekut ni...byk tuh weh. Kredit utk top up, sebulan lepas tue...hehe :D Oh reminder to myself...

...once dah berkereta, must MUST have extra saving utk keta.





...Means peruntukkan utk kereta sediakan satu saving. Peruntukkan utk masa hadapan, satu saving. Dan utk belanja harian, satu saving. So that leh kawal perbelanjaan. ..Wahh aku kau noks, bakal jadi bini yg bijak mengawal aliran debit kredit dlm rumahtangga lah nnti.

Ceaaa...OVER! Ayat skema nah..pui. Hahaha.








Blog Pilihan Entry Ini
::::::::::::
Blog Darlee Zuris
-- Click SINI utk
view her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-- Here! utk lihat pakej ::






Redbloodsnow Copyright©