Showing posts with label Proton Persona. Show all posts
Showing posts with label Proton Persona. Show all posts

Masa Untuk Tukar "Jantung" Baru Buat Dia


Huhuhu.... pagi ni teramattttt sangatttt lah kelam kabut. Iye iye je Zie nak turun kerja awal... semangat taw nak pi hantar mikail ke tadika awal and plan baik punya nak sampai office around 7:30. Bila nak panaskan enjin kereta, tetiba... tak dapat start.

...mula² ingatkan termasuk gear ke apa.



Alih² baru perasan warning signal kat meter board ni. Semua blinking... huhu. Risau gak di buatnya. Tak sure mana satu bahagian yg ada problem. Biasalah kereta auto... sure ginie. To make the matter lebih teruk lagi, husband tak dapat di hubungi. Sebab husband tgh training di Pulapol. 

...seawal 6am dah start. For sure lah dia tak akan dpat answer call kan. Masa ni lah KAWAN amat diperlukan. Hihi. But zie tak contact kawan pun, zie terus call colleague zie. Sebab akan tahu dia akan tolong punya. 




Rupanya bateri kereta yg dah habis. Jantung kereta ni. Kalau dia berhenti berdenyut, abeh la. Mati ler keta kau kejap. Masa colleague zie tgh on the way ke rumah Zie... tetiba husband call. Then husband uruskan ler sanak saudara dia yg masa tu available utk ke rumah zie tolong zie.

....terus cepat² call my colleague gtaw dia tak payah datang. hihi. Kesian... half way kooo dia dah.




Husband mintak tolong biras Zie (husband kepada adik husband zie). Nasib masa tu dorg memang nak ke area petra jaya. Fuhh... lega. Suruh dia beli bateri pe suma dan pasangkan. Terus hidup balik kooooo keta orang. Hihi. Soooo happy.

As a result, terpaksa lerrr lewat hantar mikail ke Tadika. Hampir 10am baru pergi sekolah dia. Kesian. Zie plak, terpaksa ambil half day leave. Apa² thank you Areef dan Dedak tolong kakak ipar mu ini. Jasa uols amatkan ku kenang. Hehe



Alhamdulillah...My Persona Elegance Loan Is APPROVED :)



Siapa yg ada add zie di FB...sure ada terbaca my status ngiyau ttg my bank loan for my 1st car is being approved. Fuhh...FINALLY! Happy sesgt zie. Tinggal nk sign argeement je lg dgn CIMB bank di Satok, Kuching :)

So esok, since abg zie Minie being my garantor...so both of us ler ngadap argeement paper ler esok jam 2:30pm.





Zie pick kaler ini. Sewarna dgn keta Minie ^_^ Pssttt...terpaksa gak Zie n dillah korbankan our saving dan keluarkan 7K plus utk byr downpayment. Adoiiii...parkinson lah jugak weols :( Tapi takpe...

...kereta adalah benda alah yg sgt penting dlm kehidupan berumahtangga nanti. So purchase keta is done already. Tinggal purchase rumah je lg. Tp Zie n Dillah akan beli rumah AFTER keta ni weols habis byr.

Baru terurus ckit lah. So 9 years from now on...baru start sibuk uruskan pembelian rumah ^_- Thanks beloved Minie for helping me out. U ARE THE BEST BROTHER EVER! Luv ya...xoxo.











Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
Blog Amy Ameera Make-up
-- Click SINI If interested
nak gunakan khidmat andaman
utk majlis2 uols :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-- Here! utk lihat pakej ::






Redbloodsnow Copyright©

Tinggal Warna Silver Je Lagi :(



Gara² urusan proses pembelian kereta kepayahan dan memakan waktu yang lama banget gara² isu yg buat zie bengang dlm entry emo aritu. Terus warna yg zie nk, which is hitam (mula² nk merah, tp merah dh hbs) dah sold out kooooo. Adoiiiiii adoiiii.

So yg left adalah kaler silver. Hishhh..geram lak zie. Tp ape leh buat, skrg ni bank dah strict taw. Sgt² strict dlm pembelian keta. Takpe lah...silver pun silver lah. Nnti leh spray kaler merah ^_^

...ceaaa ayat nk sejukkan hati :P




P/S:
It suppossed to be my birthday car.
Tp apa kan daya, kesulitan dlm proses
pembelian...nampak gayanya after my
bday ler kuar keta tu kot :(











Blog Pilihan Entry Ini
:::::::::::::::::::
CF.IPM LATIHAH KERJAYA
-- Click SINI Tempat melatih
lepasan graduan utk ke alam pekerjaan

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-- Here! utk lihat pakej ::






Redbloodsnow Copyright©

Buying a Car is Now On Process ^_^



Next month is my birthday month... means, for my 27th birthday, Dillah giving me a car...horrayyyy! Its definitely under my name ler of coz. Monthly plak...dillah yg bayar. Tp takde lah zie keji nk biarkan dia byr sorg. Kira half² lah weols ^_-

So skrg zie tgh uruskan proses pembelian ler nih. Thanks banget kat my BFF Tilla and my bro MINIE...tlg hantar zie gi bank n g EPF. Jasa uols amattt lah di hargai! :) Luv ya!






My 1st pilihan adalah keta Persona uols. kaler lah harusssss kaler merah, if hado lah..hehehe. But if let say, my gaji not entitle utk beli Persona...so will go for...












Proton Saga FL plak. Kaler plak, spt yg dlm gamba tu la pilihan nnti. Zie mane² je la. Apa yg Dillah beli...itu lah yg zie ambik. Apa yg penting, i have to start driving lagi dh.

Bertahun giler tak drive...my driving skill dh back to ZERO :( oh ye, keta ni nnti akan menjadi kegunaan Zie n Dillah bersama ea. Persediaan utk uols melangkah ke alam perkahwinan ni.

Jgn plak uols ingat Dillah sesaje je nk hadiahkan keta for my birthday...ingat kayo apo..hehe.











Blog Pilihan Entry Ini
:::::::::::::::::::
Blog Ieyra
-- Click SINI to view
her blog :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
-- Here! utk lihat pakej ::




Redbloodsnow Copyright©