Norma Baharu Persekolahan di MATTARY

 


Akhirnya.... berakhirlah sudah kerjaya Zie dan husband jadi Cikgu yang tidak bertauliah. Hihi. Study at home ends today. Ada 2 perasaan bercampur baur masa nak hantar dia ke sekolah pagi ni. Perasaan risau bercampur dengan perasaan lega. 

Risau sebab takut dia dan kawan² sekolah dia tak patuhi SOP. Paham² je lah budak² ni. Di suruh pakai mask, kau rasa dorang nak? Depan kau, yes...pakai. Sebab takut kau. Depan cikgu²... alahaiiii, not all akan patuh. Takpe... Zie yakin dan trust cikgu² di sekolah akan jaga dan make sure dorang follow SOP dgn tegas. InshaAllah. Sometimes kita tak boleh terlalu risau. Nanti jiwa tak tenteram.

Lega plak sebab.... dah tak jadi cikgu yang tidak bertauliah lagi maaaa. Semua subjek kau kena ajar dan pantau belah malam in where kekadang sejujurnya... tak dapat Zie dan bapak dia nak catch up sebab dua² dah kerja. Malam plak dah keletihan bagai apa. What to do kan... pihak sekolah pun tak mintak covid yg jahat ni muncul.

Redho. Zie dan husband pilih utk hantar dia ke sekolah sebab first, weols tak dapat jadi cikgu dia sepenuhnya... tak nak dia ketinggalan pelajaran since PKP - PKPP ni byk koooo pelajaran dia ketinggalan. I am not fit jadi cikgu dia...hmmm. Dirumah sibuk buat kerja rumah dan urus adik² dia. Terasa cam mengabaikan pelajaran dia je Zie ni...hmmm. 

Tetiba down bila terasa diri not a good mother. I know I am not a perfect mother but I am trying all my best to be a good mother to my children *sigh*





Bila sampai je di lobby sekolah tadi pagi; they'ols ikut procedure SOP dorang berkonsepkan drop by hantar. Parents tak dibenarkan masuk dalam sekolah. Hantar depan lobby je, then cikgu² akan ambil check suhu apa semua bagai dah dorang masok ke kelas masing².

Ada tengok tak Cikgu yang berdiri tu. Tu Guru Besar Mahad Tahfiz tu taw. Sejujurnya, Zie langsung tak expect Guru Besar yang akan berdiri di depan tu sambut kedatangan murid². Dia paling depan okay. I am sooooo impressed! Bukan cikgu biasa okay, GURU BESAR...i repeat. Hihi. Kagum sungguh Zie dengan sikap low profile dan tanggungjawap dia.

Seawal 6:30am pagi tueee dia berdiri gitu. Thumbs up! And thumb up gak kat semua cikgu² di Mattary. Uols semua terbaik. Semoga anak² kita dan seluruh kakitangan sekolah dilindungi dan dijauhi oleh Allah swt dari penyakit Cov-19 yang jahat tu. 

InshaAllah.... Maka bermulalah sudah rutin harian bangun seawal 4:30 pagi ^_^




No comments: