Showing posts with label Teakwondo. Show all posts
Showing posts with label Teakwondo. Show all posts

Good Luck, Mikail! Taekwondo Belt Upgrading Test




Hehe...kesian dia, baruuuuuu ada Upgradijng Test untuk Taekwondo class dia. Huhu. Dari tadika Tahun 6 sampai Darjah 1 dah dia...still in White Belt. Mahunya tak bila time di tadika dulu selalu skip class Taekwondo. Gara² class pada hari Sabtu. Kekadang mak bapak dia ni suka nah terlanjak tidur. Kelas pukul 8am....

...Sebab tu orang kata, lepas Subuh, jangan sambung tidur lagi.





Application form untuk Belt Upgrading Test dia. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ Semoga dia lulus ujian ni. Dari White Belt ke Yellow Belt. InshaAllah, next year Zie akan hantar dia ke kelas Taekwondo di Kuching Taekwondo & Self-Defence Academy (WTF) itself. Senang sikit next year adik² dia besar sikit. Senang untuk Zie bawa ke hulu ke hilir time bapak dia pergi OPS.

Asyik tertunda je plan nak daftarkan dia under WTF tu gara² asyik pregnant jer memanjang. Haha. Tu yang plan asyik ke laut tu. Now dah BTL...so senang nak plan itu ini. InshaAllah. Apa² pun, nanti Zie share result dia ye. 

Doakan dia berjaya ambil Yellow Belt, okay ♥




Ke Kelas Teakwondo Abang Mikail ♥




Alolololo....kesian dia bangun awal temankan emak bawa abang Mikail dia ke Kelas Teakwondo. Kelas Teakwondo di sekolah Mikail 2 minggu sekali pada hari Sabtu, FYI. Selalunya bapak dorang yang gi bawa. Zie nak rehat dari tugasan hantar anak. Hari sabtu, turn bapak dia plak.

Tapi kali ni, tak dapat koooo ngelat. Sebab kan husband gi OPS selama sebulan. Belum balik lagi. Nak tak nak, gigih gak lerr Zie bangun pagi (kelas pukul 8am actually), siapkan Mikayla, Siapkan Mikail. Irfan je tak bawa. Stay dengan nenek dia kat rumah. The reason why bawa Mikayla sekali, tak larat kooo emak nak jaga 2 baby dalam 1 masa.

Hendak Zie bawa sekali Irfan, Zie plak "takde tangan" nak handle Irfan yang super aktif tue.





Kehadiran untuk ke kelas Teakwondo ni adalah WAJIB. If 3x tak hadir...akan dikenakan tindakan oleh pihak sekolah sebab part of pembelajaran.




Baruuuu je mula kelas, anak dara Zie ni dah hanyut tidur yang lena. Hahaha.





Kesian, still tali pinggang putih. Hihi. Masa di Tadika dulu, Zie selalu ngelat bawa dia ke kelas teakwondo. Asal husband away gi OPS je...takde nya Zie akan bawa. Ponteng kelas jadinya Mikai. Sudahnya kan dah effect prestasi anak. Huhu.

Takpe, inshaAllah ada rezeki lebih nanti, nak daftarkan dia terus di Teakwondo Academy jer. At least kelas dia sebelah petang...takde lah pepagi kelam kabut. Bagi Zie, ilmu mempertahankan diri pada zaman sekarang wajib kita bagi kat anak² untuk self defense. Tak kisahlah anak laki ke anak perempuan ke...bagi Zie, wajib dorang ada ilmu martial art.

Sekarang macam² je kes buli la, kes keganasan rumahtangga la...ishhh, mintak dijauhkan lah dari anak² Zie.....