Throw Back Entry : Mikail Buat Persembahan ♥ Jadi Penyanyi Utama KelasDia



Pada 12.11.16 bulan lepas, tadika tempat mikail belajar buat persembahan penghujung tahun sebelum dorg star cuti sekolah :) So... secara rasminya, inilah persembahan dari Mikail yg ke-2 ^_^





Tadaaa... persembahan dari Kelas 4C. Hehe. Masa dia naik atas pentas tu, berdebar debar gak jantung zie koo. Takut sejarah mungkin berulang... hahaha

... kan masa majlis anugerah pelajar terbaik dia aritu, dia nangis time on stage masa buat persembahan. Hahaha






Nasib kooo kali ke-2 ni, dia cool je. Tak nangis. Agaknya tak nak kena ejek zie kot, nangis on stage. Hahaha. Dan dan lagi dia jadi lead singer untuk Kelas dia...

... memang wajib kooo dia tak boleh nangis.




Syukur alhamdulillah. Dari awal persembahan sampai habis persembahan, dia tak nangis dan persembahan berjalan dgn lancar.

... that's my boy! Hehehe




Penyanyi utama Kelas 4C ... my little handsome boy, Muhamad Mikail :) Last minit kooo cari jubah hitam dia tu. Nasib jumpa... hehe

Warna hitam senang je nak cari. Sebab kebanyakkan warna jubah yg ready stock byk berwarna hitam dan putih :)







Bila majlis selesai, dia nak santai santai kejap kat tepi kolam di Ma'had Tahfiz Tun Abdul Rahman Ya'kub. Future sekolah rendah mikail kelak... insha Allah. 

Cantik koooo permandangan kat Ma'had Tahfiz ni. Sejuk mata memandang.




Masa untuk balik, kata nenek dia. Actually dia still lagi nak santai santai tengok ikan kat situ. 




Sebagai anak yg baik dan menurut kata, once kita ajak dia balik... dia akan ikut cakap kita tanpa memberontak. Semoga berkekalan sampai bila-bila sikap baik mu ini duhai anakku.. amin.




Ni dia video persembahan dia haritu. Happy watching. Slow je suara dia... haha. Malu ler tu ^_^




"Baju Baru" Buat Phone Saya




Last week, zie nyopping lagi di Shopee Mobile App ... hehe. Kali ni buat shopping tupperware ye. Jemi dah husband zie dok tengok asyik asyik bawa balik tupperware... haha

Kali ni zie beli phone accessories plak. Actually niat hanya nak beli phone cases je. Tapi gara gara nak cukupkan kuata pembelian RM25 ke atas utk enjoy Free Postage...

...makanya have to be Fish Eyes smartphone lens itu utk cukupkan kiata. Hehehe






Tadaaaa.... redblood in colour. Im loving it! Kelihatan sooooo exclusive koooo. Amat teruja bila terima parcel last week. Diluar jangkaan zie.

Coz harga hanya RM12 jer utk iPhone 6s Plus. Phone case warna biru tu plak, utk husband. Untuk iPhone 6, hanya RM10... murah giler kan.

Terus zie place order baru. Nak order lain warna plak... haha. Sangat2 puas hati. Serupa dgn kualiti yg harga berpuluh puluh if kau beli dikedai handphone itself kooo...





Souvenir Dari London





Another more throw back entry... haha. Nampak nah busy ^_^ Tapi kadang kadang bila tak busy, idea nak nulis nan hado.

Last month, bog boss pergi berciti di kota London. Macam biasa, once dorg balik dari bercuti, kompom bini dia alan beli souvenir utk weols ladies... hehe




Tadaaa... kali ni dapat souvenir perfume talcum powder dari kota london ^_^ ada pelbagai bauan. Zie pilih haruman lavender :)



Pssstt... nama je souvenir dari London. But made in Thailand. Hehe. Apa2 pun... love the smells. Thank you Madam :*






Throw Back Entry : 5th Wedding Anniversary Dinner


On 11.11.16 bulan lepas, adalah hari ulang tahun perlahwinan weols yg ke-5 :) Zie set kan a suprise wedding dinner buat weols. 

Soo... taraaaa. Love the decoration so much! Zie pilih NK Grill Kitchen di Matang Jaya.





Tadaaa.... so happy tengok husband senyum senyum malu suprised. Hehe. Ala ala candle light dinner kooo... hihi




Our wedding anniversary cake ;) Sengaja pilih cake kecil je sebab weols ni jenis tak berapa sgt nak makan kek.

Kek Cheese tu. Sedap.


Budak bertuah ni yg nak makan kek tu. Mama papa dia hanya sempat makan sesudu dua je. Hahaha.


Lain orang yg sambut anniversary, lain yg happy seakan. Hahaha.




Menu buat husband. Chicken apa entah nama menu ni. Lupa dah. Haha. Sangat sedap weh.




Inilah dia kesayangan hamba . Love him so much!




Ni plak menu utk zie. Lamb Shoulder Grill. My favourite menu kat NK Grill ni taw. 



Kebulur lapo. Hihi





Hehe... walaupun weils sambut wedding annoversary, si kecik ni wajib weols bawa. Tal sampai hati nak tinggalkan semata mata nak sambut berdua...

Nyawa zie budak kecik ni taw. Wajib bawa.... hihi




Dia sibuk nak bawa balloon tu. Apa apa pun, thank you owner of NK Grill Kitchen,  Noni uruskan semua ni. Owed u so much, babe!

Dan buat suamiku, semoga ikatan perkahwinan kita berkekalan hingga ke jannah. Amin.


Throw Back Entry : Anugerah Murid Terbaik Bagi Kelas 4 Cerdik


Ya ampunnnn... blog kini terabai sekali lagi dek akibat kekangan kerja. Huhu. Bila malam... keletihan dah. Bila letih... idea nak nulis blog pun nan hado. Hahaha

So... hadap lerrr uols baca entry yg udah tak "Fresh" ... hehehe.



Pada 12.11.16 (Sabtu), adalah majlis konvokesyen Tadika Tahfiz Tattary yg ke-7 kalau tak silap. Actually majlis konvo tu khas utk murid Tahun 6...

Mikail ikut serta sebab dia kan salah seorang penerima Anugerah Pelajar Terbaik bagi kelas dia bagi kategori Zakiyyul Fikri :) Alhamdulillah...

Sejuk mata tgk dia berjubah putih :) hehe





Mak ayah dia berbaju putih gak... cuma zie more kehitaman ler coz takde tudung dan skirt putih... hehe. Takpe, janji ada warna putih.. ye idok? ^_^




Sebab weols mengikut jadual surat jemputan (murid-murid yg terlibat kena dtg jam 12tgh hari)... menjawap ler melopong tgk cikgu cikgu setting stage ... hehe

Majlis bermula jam 2:30pm actually. Hahaha. Takpe... sbg tetamu kena hormat atur acara penganjur majlis... betoi tak ;)


Siap sedia untuk buat persembahan. Semangat kooo aku. Ensem anak mama ni. Sejuk hati tengok. Semoga jadi anak soleh... amin.



** Mikail bari depan, No.3 dari kanan**

Bila masuk je dorang utk nyanyikan lagu Negaraku dan Lagu Ibu Pertiwiku... terus tengok mikail dah tersendu sendu nangis.

Ya Allah... resah seorang ibu bila tengok anak dia nangis sampai terhenjut henjut bahu... rasa nak je berlari ke atas stage, peluk dan pujuk dia :'(


** Mikail baris hadapan, No.1 dari kanan. Sebelah cikgu tu **


Sepanjang persembahan nyanyian tu dia nangis non stop (persembahan dia nyanyian Lagu Negaraku, Ibu Pertiwiku dan Khatam Al-Quran).

 Dari jauh nangis mata dia bengkak. Bengkak gak hati zie yg terpaksa tengok dari jauh... uwaaa. 1st time dia di stage. Nervous n takut dgr bunyi sound system kot. 

Bila dah takut tu, sure lah dia cari Zie... hemprhh





Habis je persembahan... Cikgu Rose terus jumpa zie nak ambil kain lampin dia coz dia nak tido katanya. Terus Cikgu Rose gtaw kat Zie... dia still tak bagi Mikail pada Zie dulu...

... takut dia tak nak naik pentas ambik hadiah. Terpaksa lah akur. Sepanjang tu lah jiwa zie tak tenteram... sebab tak tgk dia... 



Until lah masa dorang dah nak ambil hadiah... baru ler lega hati zie tgk dia dah okay. Dah tak bengkak mata... hehe.




** Mikail sebelah paling kiri, cikgu dia pegang**


Masa dia tunggu turn dia ambil hadiah. Zie dah risau... takut dia nangis lagi. But syukurlah... tak dia nangis. Ambil hadiah dgn jayanya. Hahaha






Tu dia... hihi. Sayang anak manja mama ni tauk. Bila majlis dah selesai, Zie tanya lah dia... kenapa nangis. Dia kata "Mikail nak pergi kat mama. Cikgu tak suruh"... alolololo....

...of coz lah cikgu tak suruh. Majlis belum selesai. Hehe




Hadiah dan medal (errr... kira medal ek tu? Haha) dia. Alolo... cian, nangis dia nak tido. After this tido lah puas puas ye syg mama... hehe.



Ni dia video dia nangis on stage...haha. Kesian anak manja mama ni tau. Hihi.





Hadiah Ulang Tahun Perkahwinan Yang Ke-5


Kalau tahun lepas zie dapat iPhone 6s Plus as my 4th wedding anniversary gift dari husband. Tahun ni... since handphone still elok (dulu husband belikan sebab kebetulan handphone Zie rosak)...

... hanya request beli heels je. Mula-mula husband nak belikan handbag Guess. Tapi handbag Guess yg awal tahun ni beli pun still lagi elok... watpe nak membazir, kan





Tadaaa! Inilah dia 5th wedding anniversary gift dari husband. Zie kalau tang heels, sure nak aje if husband nak belikan.

... rezeki jgn ditolak oi. Hahaha




Dorg yg setia menemani zie pilih kasut. Zie kalau part nak beli kasut, teramat sgtlah cerewet okeh. Nak yg full covered. Then tumit dia plak, tak nak covered with PU leather or leather... 

...sebab zie jenis ganas pakai. Kejap je lunyai tumit tu nanti. Sayang. Hahaha




Since jenis yg zie nak, hanya sikit je ada (kebanyakkan covered with leather tumit dia.. uwaaa!)... so zie pilih yg material lace.

Lagi pun falling in love dengan warna dia. Red blood a.k.a Maroon colour ^_^






Ni dia full view kasut tu. Cilok gmbar dari website Charles & Keith. Hehehe. Really love this high heels so much!

Sangat comfy. Well, high heels dari Charles & Keith memang semuanya comfy. Boleh kau bawa berlari tau... sungguh! Tak tipu. Hehe

Apa apa pun, thanks sayang for this lovely wedding anniversary gift. Happy 5th wedding anniversary buat kita. Semoga cinta kita kekal hingga ke jannah. Amin.




Happy 5th Wedding Anniversary to Us ♥



"To my wonderful husband who has shown me what love really is. Who is the reason for my happy days and the comfort in my sad ones. Who cheers my successes and encourages me in failures.  I am so proud to be your wife"

Happy 5th Wedding Anniversary, Syg Dillah Morsit ♥ I love you to the moon and back ... xoxo