Showing posts with label Parkson Shopping Mall. Show all posts
Showing posts with label Parkson Shopping Mall. Show all posts

Shopping Raya Buat Mikail




Last week, awal zie dan suami shopping raya buat si kecik Mikail. Barang dia weols dahulu kan. Niat nak rembat; seluar jeans (pendek dan panjang) dan baju "smart" utk dia. Yg ni, zie keluar fulus...hihi. Nanti baju melayu dan songkok Mikail...sekali gus shawl (2 helai) dan baju raya (2 helai).... suami yg sponsor. Yayyy!

Baju kurta dan seluar slack buat sang suami plak, zie yg sponsor. Ginie lerrr weols husband and wife... saling give and take. Takde nyer kau menerima je kan. Both kerja... kalau hanya husband je yg kerja, tu lain citer ler. Tu memang 100% husband keluarkan. hihi





Mula² ingat nak belikan Polo jeans utk Mikail... tapi nan hado yg sesuai utk Mikail. Yang lawa semua utk budak² yg dah besar je...huhu. Yg utk budak² umur mikail... takde yg lawa di mata weols. Hihi. Cuba lerrrrrrr Levi's ada keluarkan jeans utk budak² gak...takde nya nak pening kepala cari yg lawa

...di Guess utk budak², ada memang ada. Tapi harga cecah RM200 ke RM500 sehelai... kau rase??? Kuasa ku. Buat cepat membesar. Hihi. So beli di parkson yg ni je lah. Papa dia suruh belikan warna hitam. Nanti jeans pendek, baru warna navy blue.




Si budak kecil tgh mengomel tak suka jeans tu. Memilih kau ye nak... kuasa layan. Guna kuasa veto mak bapak. A is A... tak boleh melawan. Hahaha. Terasa jahat sekejap weh...buli anak. Hihi. Then ingat nak belikan terus seluar pendek jeans dan baju "smart" dia..

...alih² zie plak yg tak larat nak jalan. Semput...haha. 




Pendek nafas bawa perut...haha. Tu baru je 4 bulan... dah pendek nafas kan. Belum lagi dah cukup bulan nanti. Syukur kali ni pregnant, hanya perut zie je membesar dengan jayanya. Badan still maintain mcm biasa. Syukurrr...

...tak susah nanti lepas bersalin nak kuruskan badan. Hihihi




Hadiah Buat Diri Sendiri Yang Rajin Bekerja


Adoiii...skema nah tajuk tu. hehe. Selalu guna bahasa omputih je. "self reward"... bila guna bahasa malaysia, skema ler pulak kedengaran...hahaha. Dalam setahun, ada lah 2-3 kali zie shopping untuk diri sendiri. 

...kalau nak tiap-tiap bulan. idak boleh kooo...bankrupt nanti. Hihi. Kali ni nak beli selipar jepun je. 





Since selipar jepun Guess (klik utk lihat) zie dh mcm selipar buruk dah. Wajib tukar baru. Hihi. Kali ni pilih brand  Nike je.  Tak nak dah brand Guess coz keras koooo selipar dia. Tak selesa. huhu. Walaupun zie pengguna tegar brand Guess...still zie put comfy as my 1st priority.

....kalau keras, kaki if guna berjam-jam jadi sakit... tak guna gak kan. So harus pilih yg comfy.




Zie dalam dilema... nak beli yg corak-corak ala corak zebra tu ke yg jenis plain je. Tp kalu jenis corak corak...nanti takut susah nak matching dgn pakaian. Hihi.





Sementara menunggu staff ambilkan stock baru. Tak nak yg display. If yg display harga dpt diskaun, okay ler jugak kan. Hihihi. Sementara menunggu, wefie! hihi. Amoi tu jadi driver since zie ni semakin hari semakin malas nak drive.

....if during working days membeli belah, memang zie akan suruh amoi ni jadi driver. Nanti upah belanja makan tgh hari. hihi. 





Rembat terus. Hihihi. 





Inilah dia pilihan zie. Simple je. Tak pilih yg bercorak corak. Maybe nanti nanti kot zie beli yg corak corak tu. Coz yg ni utk di pakai di opis je. Takde lah sepanjang 8 jam kau nak berhigh heels bagai. Bukannya semakin muda oiii...semakin tua kau semakin hari

....wajib kau hanya pakai high heels time pergi ker dan baik kerja je. Kalau tak, menjawap belah malam sakit kaki. Hihi. My next target for self reward will be kuali Tefal... insha Allah. Andai ada rezeki lebih.




Bag Sekolah Petama Mikail




Story penghujung bulan october nih sebenarnya uols. Ko tengok, lama giler aku perapkan... Kan ^_^    Mood nak mengarang entry ni nan hado... Tu pasal ler zie pekasankan lama lama dalam handphone. Hehehe. 

Weols anak beranak tema kelabu hari  tu. Nak pi shopping barang utk mikail ke tadika nanti.  Beli bag sekolah dulu.




Nie baru dinamakan "like fatherr, like son" hihi. Apa entah yg dorg dua termenungkan tu entah. Layan juwa nah masing masing. Hahaha





Sebelum  ke Plaza Merdeka Shopping Mall, weols singgah makan tengah hari tu. Husband teringin nak makan ayam penyet. Zie tang ayam penyet ni dah jemu dah. Dulu masa time kegemilangan ayam penyet, pagi petang siang malam dok memenyet je

... Mana tak nak naik jemu. Hahaha







Tue dia sesi pujuk memujuk.  Zie and  husband nak belikan Mikail bag sandang biasa je. Tak nak yg jenis main tarik tu. Coz mahal nah. 10seb je lagi, cecah RM100. Tapi tu lah... Mikail nak gak yg jenis tarik tu. 

... Malas nak tgk drama tangisab dia or drama menghempas diri ke lantai... Turutkan aje lah. Sebab nanti pun akan  bahagi dua dgn husband. Takpe la... Bag sekolah pertama dia








Tengok tu uols, ke hulu ke hilir dia usung benda alah tu. Over nah dia dgn bag sekolah dia tu ah. Hehehe. Dah mcm ala ala akedemi fantasia je zie tengok... Hahaha




On the way ke rumah Mak Nek segedup dia, "pengsan" koo dia. Letih kot dia pilih brg sekolah dia. Gaji ni nanti baru zie belikan kasut sekolah dia 2 padang. Pastu nak belikan dia bekas utk letak bekalan dia n botol air dia.


.... Byk lagi benda perlu di beli sebelum dia mula ke tadika. Semoga rajin belajar nanti ye, nak <3 











Redeem Bonuslink Point La Gourmet Tumbler




Lama tak redeem bonuslink. Memangkan tgh sibuk dok shopping raya... ambil kesempatan utk redeem bonuslink point on the spot di Parkson. Uols hanya perlu bawa bonuslink card (of coz ler kan..hehe), I/C number dan pin number...itu je.

....macam Zie, Zie redeem cash voucher je. Senang nak pilih sendiri benda alah dalam parkson tu. Bonus terkumpul kurang dari 3,000 point. Meaning hanya dapat redeem RM20 cash voucher jer..huhu. Syukur ler tu kan... hehe




Zie beli La Gourmet thumbler guna cash voucher tadi + RM10 cash voucher dari husband. Zie hanya top up RM30 je dari poket money sendiri. Best kan. Dari dulu lagi Zie nak beli thumbler ni. Sebab warna merah menyala koooo.

...hanya kerana warna. Hahahaha. 





Shopping Raya + Hot Wheels




Sabtu ni tadi awal dah koo husband ajak shopping raya. Sebab tak suka nak shopping time last minit. Mabuk org kang aku nanti...huhu. Nak cari parking dan traffic jammed another lagi reason kenapa tak suka last minit.

...Memandangkan baju raya Zie complete. So hanya shopping utk baju raya husband dan Mikail je.




Sebelum tu, singgah opis kejap. Nak buat kerja sikit. Hehe...sempat lagi si kecik tu nyusu. Aaaa aaaa... ada org tak puasa weh! Hehe





Dari opis terus ke Plaza Merdeka. Shopping kat sini heaven sikit. Sebab tak panas plus akan ada gift voucher punya. Sebab suruh husband beli di parkson. Dapat collect point. Dan setiap RM150 spending akan dapat RM10 voucher.

Memandangkan Zie jd tukang bawa shopping bag, so tak dpt lerrr candid snap gmba...huhu





Baju purple dan pink husband. Baju warna putih plak...husband kata gune yg time nikah je. Jimat. Sebab lelaki bukannya tiap hari pakai baju melayu. Betu gak kat dia. Lain lah perempuan. Tiap hari pun boleh pakai baju tradisonal utk pergi kerja...hehe

...hanya ni je yg sempat di rembat. Sambung ahad plak. Sebab rushing nak pergi bazaar ramadan dan ke rumah mak mentua. Iftar kat sana...hehe




Rupanya sempat gak husband belikan Mikail sebijik keta hot wheels. Katanya Mikail sendiri yg pilih. Lama tak beli hot wheels utk dia. Tu g dia beli tetiba. Bukannya apa weols stop beli...sbb byk hilang di ambil budak-budak yg datang mengaji.

...nak bising pun susah Sudahnya weols mls nak beli lagi. 




Lawa seyyy keta pilihan Mikail. Canti kombinasi warna dia. Hehe. Harap yg ni tak kena ambil. Kalau kena ambil pun...redha je lah kooo uols. Tak dpt buat apa apa. Pssttt...happy je Mikail dpt hot wheels baru.

...kesian anak mama tu.










Disney Cars Collection :: Sarge




Adding Sarge into Mikail's Disney Cars collection. Actually cari yg takde headset. Baru nampak cool. Tapi kat ToyRus semua yg jenis Sarge ni berheadset gnie. So ambil je lah. Boleh je di cabut headset tu if tak nak.. hehe :P






Sarge berphotoshoot :D Segak lah kau Sarge :P





Hehehehe....tido samping mainan. Once dia dah lena... baru Zie boleh simpan mainan dia. Kalau tak, kalau nak tgk dia melalak nangis. Sayang kooo dia dgn cars dia tu. Takut mama dia ni ambil. Aduhaiii anakkkk anak... mama yg beli taw.

...buat apalah mama nak ambil. Kalau mama nak, mama beli je lagi. Hehehe :P





Beli Sandal Raya Mikail




Pertengahan bulan June yg lepas...awal² kooo zie dan suami pi shopping barang Mikail. so that senang, last minit baru shopping barang sendiri utk raya...hehe






Kau tgk mikail tu uols....asyik mengetap bibir je kerja diri...huhu. Tabiat dari lahir sampai sekarang tak dapat dibuang². Oh ye, weols sekeluarga pergi ke Plaza Merdeka Shopping Mall. Nak ke Parkson...beli barang kat Parkson best...

...dapat kumpul point bonuslink...hahaha :D




Sampai je kat section kasut utk budak²...apa lagi budak kecik ni. Excited habis. Semua kasut kat situ dia nak try. Apa lgi mulut zie pi larang dia....hahaha




Rancangan memang nak belikan Mikail kasut...but alih², semua yg berkenan dia mata...takde size mikail. Tinggal yg besa je kebanyakkan...uwaaaa!!! Sudahnya...beli sandal utk dia je lah







Sambil tunggu sales girl ambik stock sandal Mikail...apa lagi, selfieeeeee...haha. Tengah selfie terserempak ler plak dgn sepupu suami. Pe lagi...terus suruh dia jadi tukang gambar...lalalala :D Nak tahu sandal apa yg weols belikan utk anak tersayang ini...

...in next entry nanti ek. Panjang sangat entry nanti dgn gambar :D








Blog Pilihan Entry Ini :) 
::::::::::::
Blog WAWA
-- Click SINI utk view her blog :)

:: (nak being featured in this section? 
Jadilah salah seorg drdp pengiklan zie :) 
Click ----> Here! utk lihat pakej ::




Selamat Hari Polis Ke-207 Buat Suami




Sempena hari ini Hari Polis ke-207, Zie nak ucapkan Selamat Hari Polis buat suami tersayang. Walaupun kami in long distance marriage...kasih syg, kepercayaan dan kesetiaan kami tetap utuh dan Insya'Allah akan berkekalan selama²nya...

...once u married to a policeman, u become a "2nd wife". Why? Sebab "1st wife" mereka adalah NEGARA...hehe. So zie bermadu dgn negara malaysia lah jawapnya :P

Esok zie dan hubby akan lost contact selama sebulan sebab hubby gi OPS kat daerah jin bertendang in where no telephone communication at all :( sobsobsob...



As for his Hari polis gift...zie belikan dia Model Kereta Polis Inspira utk dia letakkan dalam kereta dia. Dia collect model² kereta. Tu yg rembat model police car. At least bersesuaian dgn hari di raikan, right? Hehehe.

...Oh, mikail pun dah gift gak kooo. Hehehe. Next entry story tentang Mikail and his new sandal :P












Blog Pilihan Entry Ini :) 
::::::::::::
JUS NONI
-- Click SINI utk view web :) Jom beli
produk kesihatan Jus Noni ^_-


:: (nak being featured in this section? 
Jadilah salah seorg drdp pengiklan zie :) 
Click ----> Here! utk lihat pakej ::








Zie MadinCopyright©

Shopping Barangan Baby --- Part 2 :)


**Sambungan dari entry --- INI :) **



Part 2 sambung bershopping barangan baby, kali ini zie n husband bawa emak zie sekali. Sebab masa uols beli barangan baby pd hari Sabtu lepas...blur kooo weols apa lg keperluan asas baby yg perlu di beli.

...tu pasal ler bawa sekali org veteran. So that dia tahu itu ini yg perlu di beli :) Psstt....muka teruja seorg nenek utk menyambut kelahiran her 1st cucu lelaki...hehe.







Haaa..inilah hasil rembatan weols bertiga :) Pelbagai brand je yg weols rembat. hahaha. Mana yg murah, itu lah yg zie and husband ambil :D Kena buat pilihan bijak maaa. Tak yah nk sibuk² stick to one brand, tol tak? hehehe.

...Meh zie tayang satu persatu...hiksss :D











Tambah 1 pack lagi lampin baby :) Kali ini beli brand Baby Kiko. Previously beli yg brand Anakku...hehe.





Nih Combo set. Dalam dia ada Topi baby, sarung tangan dan sarung kaki. Yg tang sarung kaki tu sooo cute taw. Kepala teddy bear...hehe. Lupa plak nk snap :P

Takpe, tunggu baby zie pakaikan je zie tayang...hehe.






2 bottles of Avent bottle :) Zie beli botol susu ni coz zie takut zie tak dpt nk breast feeding sbb right now, my...errr **hehe** tutttt... bengkak :( Takut after giving birth ianya still lg bengkak...camno nk breast feeding, kan? :(

...harap² once baby lahir nnti, tak bengkak lg la. Coz zie benar² nak anak zie utk menyusu my own milk :)







Tempat letak bedak dan nappy cream :)






Tempat letak susu tepung ni, emak yg dok ngiyau² suroh beli. Dia berkenan yg itu. So beli je la...since nnti once zie bekerja, emak yg akan jg anak zie nnti. So beli je la. Once dah start kerja balik...maybe zie bagi baby susu tepung.

..or maybe akan pump my own milk. Tengok la camne :)






Yg warna hitam tu, it was a changing mat :) Akan di gunakan rime tukar lampin/pampers. Sengaja pilih kaler hitam so that tak nampak eeyyeewww sgt...hehe. Yg 1 lg tu, benda alah utk cuci botol susu.






Yg belah kiri adalah Silicon Toothbrush. dan yg belah kiri tu lak, manicure set utk baby :) Takde kaler biru, ambil je la yg warna putih. Biar nampak suci. hehehe






Last but not least...baby binder. If dlm bahasa sarawak, dipanggil tapal bayi :D Ok uols...thats all for now. Tang baju baby lak...later la zie tayang. Lupa snap plak mlm td...hehehehe :D

...bila barangan bby dh ada ni, rasa tak sbr ler plak nk tunggu dia lahir ^_^ hiksss.











Blog Pilihan Entry Ini :)
::::::::::::
MY QURAN DIGITAL
-- Click SINI utk membeli dan
melihat fungsi2 Pen Digital al-Quran.
Miliki pen ini utk memudahkan anda
menghafal dan belajar Al-Quran :)

:: (nak being featured in this
section? Jadilah salah seorg
drdp pengiklan zie :) Click
---- Here! utk lihat pakej ::





Zie Madini's Teritory Copyright©